Cinci concepte economice pe care consumatorii trebuie să le cunoască

Economia nu este văzută ca fiind la fel de vitală ca și stabilirea unui buget echilibrat al casei sau învățarea conducerii unei mașini. Cu toate acestea, economia are un impact asupra fiecărui moment al vieții noastre, deoarece, în centrul său, este o știință a alegerilor și a felului cum și de ce le facem. În acest articol, vom examina câteva concepte economice de bază pe care fiecare ar trebui să le înțeleagă.

Deficitul

Deficitul se înțelege în mod implicit, indiferent dacă sunteți conștienți de acest fapt sau nu. Acesta este conceptul cel mai de bază în economie și este ceva mai mult un concret, decât orice abstractizare. Pur și simplu, lumea are mijloace limitate pentru ași satisface dorințele nelimitate, astfel există întotdeauna o alegere care trebuie făcută.

De exemplu, în fiecare an se cultivă foarte mult grâu. Unii oameni doresc pâine; alții doresc cereale; unii doresc o bere și așa mai departe. Numai un fel de produs poate fi făcut din cauza deficitului de grâu. Cum decidem cât de multă făină trebuie făcută pentru pâine? Sau cereale? Sau bere? Un răspuns este sistemul de piață.

Cerere și ofertă

Sistemul de piață este determinat de cerere și ofertă. Să luăm din nou, berea drept exemplu. Să presupunem că oamenii doresc mai multă bere, adică cererea de bere este înaltă. Această cerere înseamnă că puteți presta mai mult pentru bere, astfel încât să puteți obține mai mulți bani, în medie, prin schimbarea grâului în bere, decât măcinarea același grâu în făină. Mai mulți oameni încep să producă bere și, după câteva cicluri de producție, pe piață există atât de multă bere încât prețurile scad. Între timp, prețul făinii a crescut, pe măsură ce aprovizionarea se micșorează, astfel încât mai mulți producători cumpără grâu în scopul fabricării făinii – și așa mai departe.

Acest exemplu extrem și simplificat încapsulează actul minunat și echilibrat, care reprezintă oferta și cererea. Piața este în general mult mai receptivă în viața reală, iar șocurile veritabile ale ofertei sunt rare – cel puțin cele cauzate de piață. La un nivel simplu, oferta și cererea ajută la explicarea motivului pentru care produsul de anul trecut este la jumătate din prețul anului următor.

5 Concepte Economice Consumatorii trebuie să știe

Costuri și profituri

Conceptul de costuri și profituri cuprinde o arie largă a economiei care sunt legate cu așteptările raționale și alegerile raționale. În orice situație, oamenii pot face alegerea cea mai benefică pentru ei, cu cel mai mic cost – sau, altfel spus, alegerea care oferă mai multe profituri decât costurile.

Revenind la bere: În cazul în care cererea este ridicată, fabricile de bere din lume vor angaja mai mulți angajați pentru a face mai multă bere, dar numai dacă prețul berii și volumul vânzărilor justifică costurile suplimentare pentru salarizare și materialele necesare pentru prepararea mai multor produse. În mod similar, consumatorul va cumpăra cea mai bună bere pe care nu poate să-și permită, poate, cea mai bună bere din magazin.

Aceasta se extinde cu mult peste tranzacțiile financiare. Studenții universitari efectuează zilnic o analiză cost-profit, concentrându-se pe anumite cursuri pe care le consideră mai importante pentru ei, reducând în același timp timpul petrecut în studiu sau chiar frecventând cursuri pe care le consideră mai puțin necesare.

Deși oamenii sunt în general raționali, există mulți, mulți factori care pot arunca contabilul nostru intern pe fereastră. Publicitatea este un concept cu care toată lumea este familiarizată. Reclamele tweak centrele emoționale ale creierului nostru și face alte trucuri inteligente pentru a ne păcăli să supraestimeze beneficiile unui anumit element. Unele dintre aceleași tehnici sunt folosite cu adevărat de loterie, arătând un cuplu care navighează cu un iaht și se bucură de o viață lipsită de griji. Această imagine și mesajul său emoțional („acest lucru ar putea fi voi”) copleșesc partea rațională a creierului dvs., care poate executa șansele foarte, foarte lungi de a câștiga.

Este posibil ca costurile și beneficiile să nu vă stăpânească tot timpul, dar sunt responsabile mai mult decât credeți – mai ales când vine vorba de conceptul următor. Adam Smith, tatăl economiei, a derivat multe dintre teoriile sale de pionierat în jurul analizei costurilor și beneficiilor, inclusiv promovarea comerțului liber într-un moment în care guvernele au controlat majoritatea intereselor comerciale.

Totul constă în motivații

Motivare prin reduceri

Motivațiile fac parte din costuri și profituri, și așteptări raționale, dar sunt atât de importante încât merită cercetate în continuare. Motivațiile fac ca lumea să se rotească și, uneori, să meargă prost. Dacă sunteți părinte, șef, profesor sau altcineva ce aveți responsabilitatea de a supraveghea situația dvs., iar situația dvs. este gravă, atunci există șanse ca motivațiile dvs. să nu se alinieze la ceea ce doriți să atingeți.

Vom lua un exemplu sigur, totuși, desigur că ați ghicit – o fabrică de bere. Această fabrică de bere are două mărimi de sticlă: o sticlă de 500 ml și o sticlă de 1 l pentru cupluri. Proprietarul dorește să crească producția, oferind astfel un bonus pentru tura care va produce cele mai multe sticle de bere într-o zi. În câteva zile, el vede numărul de producție ce a crescut de la 10.000 de sticle pe zi la 15.000. Cu toate acestea, el primește o mulțime de apeluri din partea furnizorilor care se întreabă când vor veni comenzile de sticle de 1L. Problema, desigur, este că motivațiile sale s-au concentrat asupra lucrurilor greșite – numărul de sticle, nu volumul de bere – și au făcut-o „benefică” pentru turele concurente ca să trișeze, folosind sticlele mai mici.

Cu toate acestea, când motivațiile sunt aliniate obiectivelor organizaționale, profiturile pot fi excepționale. Unele motivații s-au dovedit a fi atât de eficiente încât acestea sunt o practică obișnuită în multe companii, cum ar fi împărțirea profitului, bonusurile de performanță și proprietatea asupra stocurilor angajaților. Cu toate acestea, chiar și aceste motivații pot deveni dezastruoase dacă criteriile pentru ele nu corespund cu obiectivul inițial. Bonusurile pentru performanță slab structurate, de exemplu, au determinat pe mulți CEO să ia măsuri temporare pentru a stoarce rezultate financiare suficiente pentru a obține bonusul – măsuri care se dovedesc adesea dăunătoare pe termen lung.

În concluzie

Deficitul este tema principală a întregii economii. Sună negativ și este unul dintre motivele pentru care economia este numită știința groaznică, însă pur și simplu înseamnă că ele trebuie alese. Aceste alegeri sunt determinate de costurile și profiturile care influențează alegerea, conducând la un sistem dinamic al pieței, în care alegerile se desfășoară prin ofertă și cerere.

La nivel personal, deficitul înseamnă că trebuie să facem alegeri bazate pe motivații oferite și pe costurile și profiturile diferitelor acțiuni. Aceasta este o privire de ansamblu la ceea ce este, credeți sau nu, un subiect foarte convingător. Aceste concepte se completează în altele, cum ar fi avantajul comparativ, spiritul antreprenorial, profitul marginal și altele. Lumea este plină de alegeri, astfel încât domeniul economiei este mare, cu teorii, legi și concepte care explorează aceste alegeri.

Profitul

Aceste concepte nu sunt legi puternice care forțează interacțiunile umane în modele presetate. Mai degrabă, acestea reprezintă o recunoaștere a tiparelor care apar de la sute, mii, milioane și miliarde de persoane care fac alegeri cu informațiile pe care le primesc. Deși știți că aceste concepte nu vă permit să schimbați în mod fundamental lumea, vă va ajuta să explicați multe. Pentru a descoperi teoriile care au modelat felul în care am ajuns să înțelegem economia, vezi Istoria gândirii economice.